duminică

O zi de iarna intre vis si realitate


Am fost martora unei zile de iarnă superbe, strălucitoare, unice, o zi de basm  parcă desprinsă din poveştile bunicii şi de ce nu din amintirile trăite în copilărie.
Am privit, m-am bucurat  dar ochi mei au lăcrimat; de bucurie dar şi de tristeţe, de bucurie deoarece eram norocoasă să am în faţa ochilor această privelişte şi de tristeţe pentru că nu suntem vrednici să promovăm aceste locuri minunate, să le facem cunoscute lumii întregi, să beneficiem de ceea ce avem şi să transmitem mai departe toate aceste” nestemate  neşlefuite”.
În acea zi friguroasă dar fermecată de iarnă am remarcat în zare o  construcţie începută şi  imaginaţia mea a prins frâu liber. Am început să visez ca de la acest început timid de pensiune turistica, în mijlocul unui peisaj de basm, înconjurată de munţii ca nişte străjeri credincioşi, parcă pregătiţi să încurajeze în tăcere  pe iniţiatorul ei,  să continue şi să termine lucrul început, am ajuns cu visul la pensiunea  terminată. Aici vor fi găzduiţi  turiştii veniţi din toate colţurile lumi şi apa rece şi curată din apropiere va fi o gazdă ideala pentru păstrăvul crescut în sălbăticie.
Dar încet, încet timpul a trecut, visul s-a terminat şi acum mai bine profitam de ceea ce avem de oferit, să ne bucuram şi să nu uităm de tradiţiile noastre româneşti.
Suntem în luna lui gerar, luna  sărbătorilor de iarna, să ne amintim cum este ritualul tăierii porcului de Crăciun, să visăm că într-o zi tot ceea ce am moştenit şi ceea ce noi  am făcut  vom arata lumii întregi.  Mesele îmbelşugate vor fi cu produse naturale din gospodăriile noastre, servite cu măiestrie dar cu multa simplitate de gazdele noastre, proprietarii de  pensiuni  agro-turistice şi turistice.
Dar pana când vom vedea rezultate concrete cred că e mai bine să ne relaxam şi să ne bucurăm de ceea ce avem dar să nu uitam să muncim, să sperăm şi să  dorim, cu toate că o zicala  veche spune: “Ai grija ce-ti doreşti ca s-ar putea să se împlinească”.
Sărbători Fericite vă doresc şi duhul sfânt să vă aducă în casă şi în suflete lumină, belşug şi multă  bucurie.
Georgeta Bisoceanu 


Articol preluat din revista Taranul Roman, nr.28 - decembrie 2011                                   

Niciun comentariu: