Despre SCDR
„Scopul sindicatului agricultorilor Cultivatorii Direcţi
din România este să
sprijine membrii săi în exercitarea profesiunii în scopul ridicării nivelului
de trai material şi spiritual al acestora prin:
a. înfiinţarea de asociaţii specializate privind cultura
cerealelor şi a plantelor tehnice, legume, fructe, flori, viticultură,
apicultură şi creşterea animalelor;
b înfiinţarea de cooperative pentru depozitarea,
prelucrarea şi comercializarea produselor agricole;
c. înfiinţarea unei cooperative de credit agricol;
d. înfiinţarea unor centre zonale pentru consultanţă de
specialitate, asistenţă contabilă şi juridică.” (extras din statut).
În căutarea unui partid
reprezentativ
Iar
toate astea sunt posibile doar dacă populaţia din mediul rural este sprijinită
de stat cu o legislaţie coerentă şi concretă. Iar în lipsa acesteia, Institutul
Naţional de Asistenţă pentru Cetăţeni a început campania de strângere de
semnături pentru legiferarea unui Cod Rural şi al Pescuitului. Este o anomalie
„legală”: dacă o propunere legislativă vine din partea societăţii civile, are
nevoie de 100.000 de semnături; acelaşi proiect de lege, propus de un
parlamentar român, nu are nevoie decât de o singură semnătură.
Asta
căutăm noi ţăranii organizaţi în sindicat, un partid care să adopte politici în
urma discuţiilor cu populaţia! Într-un stat normal, cu politicieni normali şi oameni
sănătoşi la cap care mai şi ştiu ce vor, partidele elaborează legile în funcţie
de necesităţile economice şi doar
după ce se consultă cu ţăranii, doctorii, profesorii...
Nu partidele politice lucrează pământul sau cresc animale, partidele politice, prin legile adoptate, fac ca agricultura să se dezvolte sau să moară. Noi vrem doar să fim sprijiniţi în activitatea noastră prin legi coerente, simple şi aplicabile care să stimuleze producţia agricolă. Dar producţia agricolă trebuie privită ca făcând parte dintr-un întreg lanţ economic: în amonte, maşini şi utilaje agricole, îngrăşăminte, pesticide, fungicide etc. inclusiv surse de finanţare şi în aval, transport, depozitare, prelucrare, desfacere.
Nu partidele politice lucrează pământul sau cresc animale, partidele politice, prin legile adoptate, fac ca agricultura să se dezvolte sau să moară. Noi vrem doar să fim sprijiniţi în activitatea noastră prin legi coerente, simple şi aplicabile care să stimuleze producţia agricolă. Dar producţia agricolă trebuie privită ca făcând parte dintr-un întreg lanţ economic: în amonte, maşini şi utilaje agricole, îngrăşăminte, pesticide, fungicide etc. inclusiv surse de finanţare şi în aval, transport, depozitare, prelucrare, desfacere.
Succesul
agriculturii din ţările occidentale se datorează nu doar muncii agricultorilor
ci şi implicării directe a partidelor politice în elaborarea de legi favorabile
dezvoltării agriculturii. Legile care privesc agricultura, agricultorii şi
mediul rural trebuie să conducă la îndeplinirea obiectivului PAC a UE:
asigurarea necesarului de produse alimentare pentru populaţie, de calitate şi
la preturi accesibile iar pentru producătorii agricoli venituri comparabile cu
a celor din alte sectoare de activitate ca să rămână în agricultură.
Fără
legi care să stimuleze munca în agricultura, locuitorii tineri ai satelor vor
emigra spre oraş ori spre alte ţări, pentru o viaţă mai bună, bătrânii rămaşi
vor face doar agricultură de subzistenţă şi semi-subzistenţă iar efectele sunt
resimţite de întreaga populaţie a României: alimente din import în proporţie de
peste 70%, deficitul balanţei externe de plăţi, contribuţie scăzută a
agriculturii la PIB, Buget consolidat al statului mai sărac şi în consecinţă
mai puţini bani pentru învăţământ, sănătate ş.a.
Asta
trebuie să înţeleagă partidele politice din România; este nevoie de agricultură,
agricultura are nevoie de agricultori iar agricultorii au nevoie de legi favorabile
ca să rămână în sat şi să facă agricultură. Şi nimeni nu ştie mai bine decât
agricultorul de ce legi are nevoie.
Din
2006, de când am înfiinţat sindicatul agricultorilor Cultivatorii Direcţi din
România, tot căutăm un partid politic care să accepte şi dialogul cu ţăranii. Începusem
să sper că Partidul Naţional Liberal este diferit de celelalte la care am
apelat. Din primăvară am tot căutat persoane de legătură in cadrul PNL pentru a
ajunge în contact cu parlamentarii PNL din comisiile pentru agricultura ale Parlamentului.
Nici un rezultat.
Eu
nu sunt specialist în agricultură; sunt ţăran şi ştiu problemele cu care mă
confrunt an de an. E bine că USL-ul a prezentat cu un an înainte de alegeri o
viziune privind agricultura dar pe mine acest… să îi spunem „program”, m-a
dezamăgit profund.
Ce înseamnă
„o localitate, un IMM”? Ce înseamnă un IMM care oferă 5-10-15 locuri de muncă într-o
localitate cu sute de şomeri?
În
Tecuci, după privatizare, au fost distruse fabrica de prelucrare a laptelui şi
abatorul iar în locul lor au fost construite spaţii comerciale unde se vând
lapte şi carne din import pentru că noi, ţăranii, nu mai avem unde vinde
laptele, viţeii, porcii.
Sau
alt exemplu: „reforma administrativa”:
MAPDR
…
agenţiile de plăţi
…
agenţiile de plăţi
…
camerele agricole
camerele agricole
… fără nici un cuvânt în plus. Ce
să înţelegem noi din treaba asta? Că MAPDR este bun aşa cum este şi va fi lăsat
la fel? Şi atunci de ce în titlu i se spune „reformă”?
Trebuie să o luăm drept glumă de
prost gust? Praf în ochi?
Şi exemplele pot continua, de aceea
am dorit să intrăm în contact cu aceşti „specialişti” care de 20 de ani fac
politică agrară din Bucureşti, fără să consulte ţăranii.
Sunt
un ţăran obişnuit, cu un grajd cumpărat de la fostul CAP Priponeşti, cu vreo 10
ha de teren agricol şi câteva animale. Iar faptul ca USL a pus în dezbatere
acest proiect cu un an înainte de alegeri mi se pare o iniţiativă lăudabilă,
spre deosebire de domnul Valeriu Tabără, care are o "strategie" dar
nu vrea să o facă publică până nu va fi definitivat recensământul agricol (adică
abia în iunie 2012, după cum apare pe situl Institutului Naţional de Statistică).
Probabil că de asta nu se vede nimic în agricultura; pt. că dânşii fiind la guvernare... au creat
planuri pt. guvernarea următoare.
Iar
acum nu mai este vorba doar de mine ca simplu cetăţean ci vorbesc în numele sindicatului
agricultorilor Cultivatorii Direcţi din România: Nu credeţi că în finalul
proiectului prezentat de USL ar fi trebuit să fie prezentate şi nişte date de
contact unde noi, ţăranii, să ne putem trimite opiniile sau ceva de genul asta?
Nu ştiu cum funcţionează sistemul USL/PNL şi am doar trista experienţă din
ultimii 20 de ani, când hotărârile veneau de sus în jos iar executarea se făcea
de jos în sus.
În „dialog” cu fruntaşi PNL
Din
momentul în care a apărut Viziunea USL privind agricultura am tot insistat începând
cu luna iunie 2011 să iau legătura cu comisia pentru agricultura a PNL deoarece
ca mic agricultor ce sunt şi ca secretar al sindicatului agricultorilor, cunosc
problemele din mediul rural de la faţa locului, nu din poveşti. Şi la cine poţi
să apelezi dacă nu la prieteni, fie ei şi virtuali de pe Facebook. Şi cum în
lista mea figurează şi doamna euro-parlamentar Ramona Mănescu, m-am gândit că
dânsa ar fi cea mai în măsură să mă pună în contact cu faimoasa comisie a PNL.
Şi am insistat ceva vreme de a-mi da datele de contact ale comisiei pt.
agricultura a PNL. Începusem să cred ca aceasta comisie nici măcar nu exista. Iar
dacă bănuiala mea era adevărată, atunci nu puteam să nu mă întreb de unde va fi
ales viitorul ministru al agriculturii şi tare mă temeam că programul adevărat
pt. agricultura românească va fi realizat abia după sau mai bine zis în cazul în
care USL va câştiga alegerile; şi iarăşi o bună bucată de vreme agricultura va
merge orbeşte până când se va stabili o strategie coerentă.
Într-un
târziu, doamna Mănescu mi-a transmis următorul link: http://comisii.pnl.ro/ convinsă că de acolo voi afla mai
multe informaţii. Când l-am deschis, m-a luat groaza: am studiat situl recomandat
şi am observat că formularul de contact nu funcţionează, adresa destinatarului
(http://comisii.pnl.ro/contact /
george@comisiipnl.ro) nu mai exista; cum de altfel nu
exista nici pagina
http://comisii.pnl.ro/guvernul-alternativ . Am
folosit celelalte adrese de contact pentru a-mi oferi sprijinul în îmbunătăţirea
programului pentru agricultură dar nici adresa nu mai
exista. Am luat legătura din nou cu doamna Ramona Mănescu în încercarea de a-mi
oferi ceva date de contact ale faimoasei comisii. Nici un răspuns nici de data
asta.
Pe
la sfârşitul lunii august, din alte surse, am obţinut numărul de telefon al
domnului Adrian Semcu, Preşedintele comisiei pentru agricultură a PNL. Dar nici
convorbirea cu dânsul nu a reuşit să mă liniştească. De la domnul Semcu am
aflat că această comisie este într-o vacanţă prelungită, Viziunea USL pentru
agricultură de fapt a fost făcută de domnul Daniel Constantin de la Partidul
Conservator, că el are mai mult o funcţie onorifică şi că dacă vreau să aflu
mai multe amănunte, să îl contactez pe domnul Viorel Morărescu, secretarul
comisiei. Ok, mi-am spus şi am pus din nou mâna pe telefon.
Răsfoind
situl comisiilor PNL, am dat si peste o organigramă unde figura un nume: Roatiş Cheţan; şi cum numele îmi suna
cunoscut, fac o scurtă căutare pe Google şi surpriză: văd că la ora actuală
este Preşedinte al ANSVA şi Secretar de Stat în Guvernul Boc. Întrebare: PNL este şi în opoziţie şi la
guvernare simultan? http://www.ansvsa.ro/?pag=9
La această întrebare, mi-a răspuns cu nonşalanţă domnul Morărescu
spunându-mi că domnul Cheţan a plecat din PNL de vreo doi ani (timp în care nu
s-au gândit să modifice organigrama aia??? Poate că s-or fi gândit că domnul
Cheţan se va reîntoarce, îşi va relua funcţiile şi atunci de ce atâta grabă ca
să tot facă modificări?). Am încercat să aflu mai multe amănunte cu privire la
modul în care funcţionează această comisie dar stimabilul secretar… la cum
încerca să se tot scuze… este clar că nici lui nu îi era prea clar cum merge
treaba în comisia lui. Exasperat că nu reuşesc să aflu nici de la dânsul o
informaţie cât de cât valabilă, l-am întrebat cine este vicepreşedintele
comisiei (în organigramă nu văzusem nici un nume) şi am scăpat telefonul din
mână când domnul Morărescu, foarte senin, mi-a explicat că postul este liber,
în căutarea unul „om de acţiune” şi că ei fac voluntariat şi alte aiureli… de
mi se ridica părul în cap mai ceva ca atunci când m-am întâlnit într-o vacanţă
de vară pe o potecă din Hăşmaşul Mare cu ditamai ursul.
În sfârşit, am primit din partea
domnului Morărescu o invitaţie pentru data de 13 septembrie la Bucureşti la
şedinţa lunară a Comisiei pentru agricultură. Fiind ocupat cu alte probleme mai
urgente şi neştiind la ce să mă aştept din partea comisiei, am preferat să
trimit următorul mail domnului Morărescu, în loc să bat 300 de km până la
Bucureşti fără să ştiu ce mă aşteaptă acolo:
Domnule Morărescu,
Vă mulţumim pentru informare. Din
păcate, convocarea care se adresează preşedinţilor şi membrilor subcomisiilor
PNL şi având în vedere că în înştiinţare nu a fost făcut cunoscut programul
privind subiectele ce vor fi dezbătute precum şi faptul că noi agricultorii
suntem în plină campanie de recoltare, la aceasta întrunire nu va participa
nici un reprezentant al Sindicatului Agricultorilor Cultivatorii Direcţi din
România.
Totuşi, dorim să adresăm Comisiei
pentru agricultură a USL, următoarele întrebări:
1. Care este poziţia USL cu privire la statutul juridic al agricultorului
proprietar de teren (nu muncitor agricol) cultivatori direct (nu cel care şi-a
dat terenul în arenda)?
* Sindicatul agricultorilor Cultivatorii Direcţi din România, a propus şi
susţine definiţia întreprinzătorului agricol aşa cum este explicat în Codul
Civil italian, art. 2135:
(ÎNTREPRINZĂTOR AGRICOL)
1. Articolul 2135 din codul civil este înlocuit cu următorul:
„ Este întreprinzător agricol cine exercită una dintre următoarele
activităţi: cultivarea fondului, silvicultură, creşterea animalelor şi
activităţi conexe. Prin cultivarea fondului, prin silvicultură şi prin
creşterea animalelor se înţeleg activităţile îndreptate către îngrijirea şi
dezvoltarea unui ciclu biologic sau a unei faze necesare ciclului însuşi, cu
caracter vegetal sau animal, care utilizează sau pot utiliza fondul, pădurea
sau apele dulci, salmastre sau marine.
Se înţeleg totuşi conexe activităţile, exercitate de acelaşi întreprinzător agricol, îndreptate către manipularea, conservarea, prelucrarea, comercializarea şi valorificarea care au ca obiect produse obţinute în mod preponderent din cultivarea fondului sau pădurii sau din creşterea animalelor, ca şi activităţile îndreptate către furnizarea de bunuri sau servicii prin utilizarea preponderentă de utilaje sau resurse ale întreprinderii implicate în mod normal în activitatea agricolă exercitată, fiind cuprinse aici activităţile de valorificare a teritoriului şi a patrimoniului rural şi forestier, cât şi primire şi găzduire aşa cum sunt definite de lege”.
Se înţeleg totuşi conexe activităţile, exercitate de acelaşi întreprinzător agricol, îndreptate către manipularea, conservarea, prelucrarea, comercializarea şi valorificarea care au ca obiect produse obţinute în mod preponderent din cultivarea fondului sau pădurii sau din creşterea animalelor, ca şi activităţile îndreptate către furnizarea de bunuri sau servicii prin utilizarea preponderentă de utilaje sau resurse ale întreprinderii implicate în mod normal în activitatea agricolă exercitată, fiind cuprinse aici activităţile de valorificare a teritoriului şi a patrimoniului rural şi forestier, cât şi primire şi găzduire aşa cum sunt definite de lege”.
2. Se consideră întreprinzători agricoli cooperativele de întreprinzători
agricoli şi consorţiile lor când utilizează pentru desfăşurarea activităţilor
prevăzute în art. 2135 din codul civil, aşa cum este substituit de aliniatul 1
din prezentul articol, preponderent produse ale asociaţilor, şi furnizează
preponderent asociaţilor bunuri şi servicii îndreptate către îngrijirea şi
dezvoltarea ciclului biologic.
2. Care este poziţia USL cu privire la statutul juridic al fondului agricol
(teren arabil, pajişti şi fâneţe, vii, livezi, pădure, iazuri de peşte, familii
de albine, animale, construcţii agro-zootehnice, căi de acces, surse de apă?
* Daca USL priveşte fondul agricol ca bun material gen bunuri imobiliare sau automobile proprii sau mijloc de producţie gen fabrică de confecţii?
* Daca USL priveşte fondul agricol ca bun material gen bunuri imobiliare sau automobile proprii sau mijloc de producţie gen fabrică de confecţii?
3. Care este poziţia USL privind Legea 283/2010 a camerelor agricole?
* Daca USL susţine legea aşa cum a fost votată iar dacă nu, atunci care
sunt modificările avute în vedere. Această întrebare este justificată prin
faptul că în proiectul pentru agricultura a USL la capitolul Reforma
administrativă, se spune doar atât: MAPDR, Agenţiile de Plăţi, Camerele
Agricole, fără nici un comentariu.
4. Care este poziţia USL faţă de adoptarea Codului Rural şi al Pescuitului pe care Sindicatul agricultorilor Cultivatorii Direcţi din România o considera ca fiind o necesitate urgentă şi pentru faptul că Noul Cod Civil care urmează să intre în vigoare în curând, la capitolul Agricultura, are în vedere doar arendaşul, fără nici o referire la arendator şi fondul agricol?
5. Ce masuri are în vedere USL pentru a creste absorbţia fondurilor europene destinate agriculturii având în vedere că majoritatea celor 1,1 milioane de agricultori înscrişi în Registrul fermelor sunt decapitalizaţi, cu alte cuvinte, nu pot acoperi din surse proprii cofinanţarea şi nici cheltuielile întocmirii şi aprobării dosarelor?
Aşteptam cu interes răspunsurile
dumneavoastră şi în speranţa unei colaborări de succes între organizaţiile
noastre, primiţi va rog distinsele mele consideraţii.
Da, da… şi în ziua de azi mai
aşteptăm răspunsurile…
Iar
în loc de răspunsuri la întrebările noastre, faimoasa comisie a PNL pentru agricultură
a publicat un comunicat de presă în care deplângea fărâmiţarea terenurilor
agricole în 45 de miliarde de parcele. De unde mama dracului scoate PNL-ul că în
România "Precizăm că, în urma Anchetei Structurale în Agricultură a Institutului
Naţional de Statistică, în România erau, în anul 2007, un număr de 3.913.651 de
exploataţii agricole. De asemenea, terenul este împărţit în peste
45.000.000.000 de parcele..." Ştiam eu că terenurile agricole sunt cam fărâmiţate,
dar nici chiar în halul ăsta! Păi dacă tot terenul agricol al ţării este de
vreo 14 milioane de ha... cum poţi să-l împarţi în 45 de miliarde de parcele?
Eu, am încercat dar calculatorul a dat eroare :-)) Nu vrea să accepte parcele
agricole în cm pătraţi. PROST CALCULATOR!!! Iar 3.913.651 sunt poate grădinile
familiilor din mediul rural, exploataţii sunt numai alea aproximativ 1.1
milioane, înregistrate în Registrul Fermelor...
Între timp, doamna Ramona
Mănescu, uitând că nu a vrut să sprijine în nici un fel acţiunea noastră de a
intra în contact cu fabuloasa comisie a PNL (soţul dânsei, domnul Rareş Mănescu
fiind Preşedintele comisiei pentru mediu a PNL şi deci coleg cu domnul Adrian
Semcu, i-ar fi fost foarte uşor să ne sprijine măcar cu o informaţie) mi-a
trimis următorul mesaj:
Ramona
Manescu 7 septembrie
Buna-seara. Va scriu in legatura cu o
problema care mi-a fost semnalata de colegii mei de la Hunedoara. Este vorba
despre o sesizare de la un producator de legume, care nu poate sa primeasca
subventia care i se cuvine, prin masurile Politicii Agricole Comune, pentru ca
APIA nu da subventii decat la producatorii care au acte prin care dovedesc ca
predau legumele la un procesator. Problema este ca in aceasta zona nu exista
niciun procesator. De asemenea, colegii mei mi-au spus ca in lista cu subventii
nu se mentioneaza necesitatea acestor acte, insa cei de la APIA sustin ca ar fi
vorba despre o directiva europeana in acest sens. Pentru ca am vazut ca sunteti
un bun cunoscator al acestui domeniu, voiam sa va intreb daca ati mai auzit cazuri
de acest gen, pentru ca daca este vorba despre un abuz, as vrea sa il semnalez
autoritatilor de la Bruxelles.
Crezând că până la urmă vom reuşi să colaborăm cu Partidul Naţional Liberal, i-am răspuns doamnei Mănescu:
Crezând că până la urmă vom reuşi să colaborăm cu Partidul Naţional Liberal, i-am răspuns doamnei Mănescu:
7
septembrie Manole Silviu
Stimata doamna, Romania, conform
capitolului VI privind aderarea la UE, statul nu poate acorda subventii decat
pentru cultura de tomate destinata industrializarii de aceea presupun ca
agricultorul dumneavoastra se refera la aceasta cultura. Am dat cateva
telefoane la membrii nostri din bazinul legumicol Tecuci, nimeni nu a cerut
aceasta subventie, fiind problema veche de cand era domnul Dacian Ciolos
ministru al agriculturii. Maine voi cere informatii si din bazinele legumicole
Buzau si Vrancea si va voi tine la curent.
Problema simplifìcarii procedurii
accesarii este foarte mare, un dosar in italia are 50 de pagini. La noi are 50
de kg. Din pacate ne mai lovim si de alte probleme. Acum va voi scrie doar
despre masura 141. In primavara mapdr a anuntat ca in 2011 vor fi 2 sesiuni de
depunere a cererilor de finantare: iulie si octombrie. In mai cand taranii
nostri au inceput sa se ocupe de realizarea dosarelor, MAPDR a schimbat termenul
pt prima sesiune la 1 iunie iar taranii nu au mai avut timp sa completeze
dosarele. Doar 16400 au fost depuse. colac peste pupaza, in aceeasi perioada ANSVSA
a blocat accesul la baza de date cu evidenta animalelor pana in iulie iar mici
crescatori nu au mai putut sa isi inregistreze tineretul ovin si caprin pt a-si
mari punctajul in timp util.
Imediat dupa incheierea sesiunii din
iunie, mapdr a anuntat ca sesiunea din oct se amana pt 2012.
Un alt motiv pt care Romania
nu reuseste sa acceze mai multe fonduri. Iar 141 este cea mai simpla modalitate
pt micul taran sa ajunga la bani europeni. Din pacate insa piedicile nu sunt
puse doar de la nivel central. La sesiunea din feb 2009
…
Si avand in vedere ca prin 141 se dau
cel mult 7500 de euro,in conditiile astea sa nu ne miram ca suntem tara lui 3%.
Acum, daca dstra doriti sa va implicati in stimularea accesarii fondurilor, cred ca ar trebui sa insistati pe simplificarea procedurii la minimul impus de UE, cat mai multe sesiuni de depunere a proiectelor si nu doar 1-2 pe an, eventual pana la epuizarea fondurilor alocate unei masuri.
Acum, daca dstra doriti sa va implicati in stimularea accesarii fondurilor, cred ca ar trebui sa insistati pe simplificarea procedurii la minimul impus de UE, cat mai multe sesiuni de depunere a proiectelor si nu doar 1-2 pe an, eventual pana la epuizarea fondurilor alocate unei masuri.
In registrul fermelor sunt inregistrati
1,1 mil de agricultori. ganditi-va ca cel putin 2 treimi doresc sa acceseze 141
iar jumatate din acestia vor accesa si masura 121. Cati bani credeti ca vor
intra in tara? Ca sa nu mai vorbesc de miile de tineri care pot duce gospodaria
familiei mai departe accesand masura 112.
Dupa cum vedeti numai despre aceste 3
masuri putem discuta cel putin o saptamana.
Despre Valeriu Tabara,
Doamna Ramona Manescu, in continuarea
discutiei de zilele trecute, referitor la cei care ingreuneaza accesul la
fondurile europene si nu numai, este in fruntea listei ministrul agriculturii
Valeriu Tabara.
Acesta inca de anul trecut a inceput o
campanie de distrugere a micilor agricultori, campanie asemanatoare cu activitatea
comunistilor in anii '50.
1. Propunere legislativa a carui
promotor si sustinator aprig este Valeriu Tabara, impreuna cu Adrian Radulescu,
vor sa amendeze taranii care nu isi lucreaza terenurile agricole cu 100 de euro
pentru fiecare hectar de teren. Masura ce contravine normelor GAEC.
2. Propunerea lui Valeriu Tabara, facuta
publica in urma cu aproximativ o luna, de a desfiinta pietele volante (unde
aveau acces liber doar micii proprietari, cultivatorii directi),
3. Obligatia micilor agricultori de a fi
dotati cu case de marcat electronice in pietele de legume-fructe (deocamdata
propunere nelegiferata).
4. Propunerea legislativa respinsa de
Senat in data de 7.09.2011, propunere legislativa care prevedea ca agricultorii
sa poata beneficia de sprijinul direct si complementar pe suprafata numai daca
utilizeaza samanta certificata pentru culturile de plante oleaginoase si
furajere.
6
octombrie Manole Silviu
buna seara, am vazut comunicatul de
presa. ce sanse avem sa scapam de birocratie in accesarea fondurilor? Cum vrea
si poate obliga comisia europeana statul roman sa faca asta?
http://www.ramona-manescu.ro/shownews.asp?newsid=134 (orice asemănare între informaţiile transmise
doamnei euro-parlamentar şi comunicatul dânsei de presă unde face referire la
simplificarea procedurilor de accesare a fondurilor europene, nu este deloc
întâmplătoare)
12
octombrie Ramona Manescu
Buna-ziua,
Probabil ca sunteti la curent cu faptul ca, astazi, Comisia Europeana a prezentat proiectul de reforma a politicii agricole comune. Pentru ca stiu ca va preocupa domeniul, va trimit un link unde puteti gasi mai multe informatii cu privire la acest document.
Probabil ca sunteti la curent cu faptul ca, astazi, Comisia Europeana a prezentat proiectul de reforma a politicii agricole comune. Pentru ca stiu ca va preocupa domeniul, va trimit un link unde puteti gasi mai multe informatii cu privire la acest document.
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP%2F11%2F1181&format=HTML&aged=0&language=RO&guiLanguage=en. Sper sa
va fie de folos. Proiectul va ajunge in luna octombrie la Parlamentul European.
Asa ca, daca aveti sugestii, nu ezitati sa ma contactati. O zi buna!
Aşa este în politica românească,
te foloseşti de unul şi de altul şi îţi urmăreşti doar propriul interes.
Doamnei
Ramona Mănescu nu i s-a părut deloc deplasat să îmi ceară sprijinul şi a doua
oară pentru a se afirma în cadrul Parlamentului European cu ce teme bine-făcute
se prezintă, fără să i se pară normal ca atunci când ceri ajutorul cuiva, acelui
om, chiar dacă este ţăran, trebuie să îi întorci serviciul. A, nu! Deşi ştia că
de luni de zile încerc să pornesc un dialog cu PNL/USL pe probleme de
agricultură, dânsa nu s-a simţit în nici un fel obligată să vină cu o
informaţie sau persoană de contact. Dar i se părea foarte normal ca eu să pierd
câteva săptămâni printre proiectele legislative ale UE doar pentru ca dânsa să
se poată afirma la Bruxelles.
I-am
mulţumit pentru propunere şi i-am adus aminte că fac destulă muncă voluntară
pentru sindicat. Nu am nici un chef să fac muncă voluntară şi pentru
Parlamentul European.
În căutarea unor oameni în funcţii
mai mari
şi mai deschişi la minte
Exasperat
de aşa specimene, am încercat pe toate căile dar
se pare ca am bătut numai la uşi închise. Sincer nu mai ştiam ce să mai facem
să fim ascultaţi. Începusem să mă simt din ce în ce mai prost când primeam
telefoane de la colaboratorii care mă întrebau cum merge colaborarea cu
partidul în general şi comisia pentru agricultura în special iar eu nu aveam ce
sa le spun. Aşa că m-am gândit că ultima şansă pentru a fi ascultaţi în partid
era doar să ajungem cât mai sus, aşa ca s-a născut întrebarea: Cum putem lua
legătura direct cu domnul Preşedinte Antonescu?
Nu
am ajuns însă decât până la Domnul Crin Halaicu. Primul mesaj pe care i l-am
trimis a fost pe 19 octombrie şi la fel ca altă dată dar cu alte personaje…
nici un răspuns.
Buna ziua
domnule Crin Halaicu,
Sindicatul
nostru, Cultivatorii Directi din Romania, incearca de mai multe luni sa
comunice cu PNL prin intermediul Comisiei pentru agricultura a partidului, fara
nici un rezultat. Domnul ... ne-a recomandat persoana dumneavoastra ca si
coordonator al tuturor comisiilor partidului. Speram ca prin dumneavoastra sa
reusim ca inchegam un dialog cu persoanele implicate in politica agricola.
...
restul
este istorie...
Probabil că vă veţi întreba dacă
şi cum am ajuns la Crin Antonescu.
Ei bine, răspunsul este simplu: am abandonat ideea de a merge mai departe.
Din luna martie încercăm să pornim un dialog cu Partidul Naţional Liberal şi
ne-am lovit de două atitudini: ori o tăcere de mormânt din partea celor contactaţi
(credeţi-mă uneori chiar şi o înjurătură ar fi fost bine-venită după săptămâni
de aşteptări) ori celor contactaţi li se părea foarte normal ca noi să le
oferim toate informaţiile de care au nevoie pentru a se afirma pe plan politic
dar fără nici o responsabilitate faţă de cei care îi ajută.
Dacă
mi-ar fi spus cineva în primăvară ce va urma dacă voi încerca să contactez
Partidul Naţional Liberal, i-aş fi râs în nas; dar atâta umilinţă câtă am putut strânge din partea unor oameni
politici m-a făcut să îmi reconsider pentru multă vreme poziţia faţă de
Partidul Naţional Liberal în general şi personajele mai sus enunţate în
special. Nu am putut crede că poate exista atâta nesimţire într-un singur om.
Îmi cer scuze faţă de cei câţiva membri PNL de bună-credinţă care şi-au oferit
ajutorul necondiţionat dar ceea ce am văzut în PNL m-a îngrozit. Mai umilit ca acum nu m-am simţit
niciodată. M-am simţit ca ultimul om.
Şi
cel mai tare m-a deranjat nu tăcerea unor parveniţi ajunşi în locuri călduţe şi
pline de avantaje materiale cât atacurile la care am fost supus din partea
simplilor membri de partid sau doar simpatizanţi ai unuia sau altuia. Când orice
om sănătos la cap şi-ar fi dat seama că întrebările pe care le pun celor care râvnesc la votul nostru, îi
privesc şi pe ei într-o mai mare sau mai mică măsură, în loc să îşi vadă de
treburile lor, mă jigneau în fel şi chip; cum de îmi permit eu să îl întreb pe
Antonescu ce are de gând să facă pentru agricultură? Păi, sincer… mai întrebasem şi pe alţii.
Cel
mai tare m-a amuzat atacul doamnei Liliane Michels, PNL-istă convinsă,
stabilită pe undeva prin Germania. Foarte deranjată de atitudinea mea mi-a replicat
sec: „ori partidul poporului ori noi.”
Păi
îmi cer scuze faţă de stimata doamnă dar de plecat dintr-un partid nu este
foarte greu şi cu atât mai uşor pentru mine care nu am fost niciodată membru
PNL. Problema este că eu în toată acţiunea asta am reprezentat SCDR-ul iar
acum, la „despărţire”, trebuie să îi înştiinţez pe membrii sindicatului că
toate încercările noastre de a dialoga cu partidul au eşuat şi mulţi în mod
sigur nu se vor bucura doamnă Michels, iar aceşti oameni au prieteni şi rude
atât în mediul rural cât şi urban. Şi în mod sigur toţi vor începe să pună la
îndoială credibilitatea Partidului Naţional Liberal. Dacă acum când PNL-ul este în opoziţie nu vrea să discute cu populaţia,
deşi în ultimul comunicat de presă preşedintele partidului face apel la sprijinul
pe care îl poate oferi societatea civilă „Nu
cerem susţinere pentru partidele noastre. Nu cerem susţinere pentru noi în
competiţia politică. Cerem susţinere din partea societăţii civile pentru apărarea
drepturilor, libertăţilor cetăţeneşti, statului de drept. Cerem susţinere din
partea societăţii civile pentru ca în secolului XXI şi în interiorul Uniunii
Europene să nu trăim experienţe aberante, aşa cum ni se întâmplă an după an,
lună după lună şi, iată, zi după zi.” cum
putem noi crede că atunci când vor ajunge la guvernare, ne vor băga în seamă?
Şi
toţi aceşti pupincurişti m-au obosit mult mai tare decât toate cele prezentate
în aceste pagini. Dacă nu ar fi fost aceşti lătrăi, poate că până la urmă aş fi
ajuns la o întrevedere faţă în faţă şi cu Preşedintele partidului şi poate că
am fi obţinut măcar câteva promisiuni de mai bine pentru agricultura românească,
dar… am obosit.
Pe vremea
„împuşcatului” se spunea că „sindicatul
este cureaua de transmisie între popor şi partid”. Din păcate, şi după 21
de ani, definiţia încă mai este de actualitate.
Noi
ca sindicat ne lovim de probleme zilnic şi încercăm să le rezolvăm înainte de a
se aduna prea multe, spre deosebire de partidele care se trezesc din hibernare
doar în campanie electorală. Dacă vor câştiga alegerile şi nu vor face nimic,
tot timpul vor avea scuza cu „greaua moştenire”. Dacă vor pierde, atunci este
şi mai simplu: au fost furaţi la voturi şi de vină sunt românii care nu şi-au
făcut milă de ei, politicienii, care nu au fost în stare să vină cu un program
concret, dar în schimb aşteaptă ca populaţia să fie într-atât de scârbită de un
Băsescu, încât să voteze pe oricine numai să iasă portocalii de la guvernare.
Şi noi românii cu ce ne alegem di toate astea?
Gonim pe unii, pentru a duce mai aproape de bugetul naţional alţi flămânzi?
Cum am mai spus-o: eu doar am
prezentat nişte fapte. Decizia aparţine
fiecăruia în parte şi mi-ar
place ca într-o zi, românii să se trezească cu următorul gând: partidele
politice sunt slugile poporului şi nu poporul este sclavul clasei conducătoare.
Şi aşa cum angajăm un bun manager să ne dezvolte afacerea, tot aşa şi un
politician este obligat să vină cu propuneri concrete. Vremea tancurilor ruseşti
şi a lagărelor comuniste a trecut şi fiecare român trebuie să îşi aducă aminte
că el este cel care acorda votul şi pentru asta ARE DREPTUL să ceara socoteală
politicienilor, atât de la guvernare cât şi celor din opoziţie.
Manole Silviu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu