Orice guvern isi realizeaza/pune in practica platforma de guvernare prezentata in campania electorala prin masuri legislative: proiecte de legi inaintate Parlamentului, OUG, Hotarari sau Ordine.
Continutul legislatiei promovate de Guvern defineste orientarea ideologica a partidului/coalitiei aflate la guvernare;
- ideologie social-democrata: orientare spre protectie sociala prin impozitare diferentiata (ex. Italia de Nord-impozitare 60-80%, Italia Centrala - 40-60%, Italia de Sud - 20%) si redistribuirea avutiei nationale;
- sau liberala: "lessez faire" (descurca-te romane).
Partidele de centru (crestin-democrate) incearca o sinteza intre sprijinirea liberei initiative (ex. neimpozitarea profitului reinvestit) si iubirea de aproapele (ex. invatamant gratuit, asistenta medicala garantata, pensii decente, venit minim garantat).
obs. Eu personal sunt adeptul ideologiei crestin-democrate.
Sindicatele, pentru a-si proteja membrii d.p.d.v. economic si social, monitorizeaza actul legislativ sprijinind legile pe care le considera favorabile si opunandu-se prin proteste, mitinguri, demonstratii si greve legilor care contravin acestor interese.
Evolutia partidelor politice din Europa a urmat acest traseu: liberal (acumulare primitiva de capital prin furt la nivel national si jaf in colonii), social-democrat si crestin-democrat.
Cand s-a ajuns la o anumita bunastare economica (generala) si stabilitate politica cele trei tipuri de ideologii au inceput sa coexiste si sa colaboreze in Parlament iar preferintele electoratului pentru unul sau altul dintre partide erau influentate de problemele economice si sociale din momentul alegerilor.
Cand se ajunge in acest stadiu lucrurile sunt clare: taranul este taran (prin munca, pricepere si economisiri isi dezvolta continuu gospodaria), muncitorul este muncitor (prin cresterea pregatirii profesionale ajunge maistru, inginer, director), omul de afaceri este doar om de afaceri (prin curaj, initiativa si talent creste de la asociatie familiala la SRL, SA, holding) iar omul politic lupta pentru atingerea obiectivelor celor care il sprijina si il voteaza. Trecerea dintr-o categorie sociala in alta este posibila prin efort sustinut de calitati/talente peste medie.
"Si au trait fericiti pana la adanci batranete:" HAPPY END!
Dar, pentru ca viata ar deveni prea plictisitoare ramanand in acest stadiu...s-au inventat revolutiile!!!
- 1642- Anglia, Parlamentul impotriva Regelui;
- 1789- Franta, Starile generale impotriva Regelui (adica burghezia impotriva privilegiilor nobilimii);
- 1848- Europa, burghezia impotriva ramasitelor feudale (continuata in Romania si in 1889 si 1907);
- 1917- Rusia, revolutia bolsevica;
-1922- Italia, revolutia fascista;
- 1933- Germania, revolutia nazista;
- 1936- Spania, rebeliune militara impotriva guvernului urmata de instaurarea dictaturii lui Franco in 1939.
Cine declanseaza revolutiile?
Intr-o societate democratica si stabila acumularea averilor si avansarea pe scara ierarhiei sociale si politice este previzibila deoarece se petrece in timp, masurat uneori in generatii. Dar in orice societate exista si oameni grabiti care desi nu se remarca prin calitati si merite deosebite, sunt stapaniti de o mare sete de bogatii si de putere iar singurul lor mijloc de a-si potoli setea este ...HAOSUL!
Iar pentru a reusi SA INSTAUREZE HAOSUL atrag in jurul lor alti frustrati manati de aceeasi dorinta de imbogatire fara munca, indivizi lipsiti de scrupule al caror dumnezeu unic este BANUL!
Obs. Acest specimen care doreste totul doar pentru el il intalnim peste tot: in familie, la scoala, la locul de munca, in comunitatile locale, in partide, sindicate, organizatii obstesti, culte religioase; o explicatie posibila a neincrederii generalizate si a incapacitatii noastre de colaborare si cooperare. Exemple tipice impinse la paroxism din zilele noastre sunt I. Iliescu, T. Basescu s.a.
Societatile instaurate in urma revolutiilor sunt caracterizate prin rasturnarea scarii valorilor si un sistem legislativ lacunar, defectuos si confuz care favorizeaza furtul, excrocheriile si jaful national fara pedepsirea vinovatilor.
In acest tip de societate, aflata intr-o vesnica "tranzitie", principalii protagonisti (partidele politice) mentin haosul in tara prin legi arbitrare adoptate de cele mai multe ori fara dezbatere publica si uneori chiar fara dezbatere parlamentara, guvernarea prin decrete si prin asumarea raspunderii fiind comuna tuturor dictaturilor, Parlamentul avand doar rol decorativ pentru a simula, induce ideea de stat democratic.
In concluzie, este in interesul nostru al tuturor cetatenilor sa avem un sistem legislativ coerent care sa stimuleze munca si valorile si care sa pedepseasca hotia.
Singuri, izolati, fiind neputinciosi in fata furiei acestor pescuitori in ape tulburi ne-am organizat in acest sindicat al agricultorilor pentru a ne apara interesele noastre, ale celor din mediul rural (45% din populatie) si implicit interesele intregului popor; si nu o putem face decat obligand Guvernul sa adopte LEGI COMPARABILE CU CELE DIN FRANTA, ITALIA, GERMANIA si compatibile cu Regulamentele Uniunii Europene.
Sa va dau un singur ex. Abia in oct. a.c. (2011) va intra in vigoare Codul Civil desi nu se prea stie cum, neexistand inca un Cod de Procedura Civila corespunzator. Deci 21 de ani fara CC in Romania; va rog sa comparati cu Franta unde in afara CC exista coduri pentru fiecare ramura de activitate: Codul Rural si al pescuitului maritim s.a.
Sper ca am reusit sa explic macar in mica parte de ce incercam sa curatim legislatia romaneasca de terminologii depasite (devenite desuete) prin iesirea din comunism si adoptarea de legi dupa modelul tarilor cu bogate traditii democratice.
Manole Benieamin
Presedintele sindicatului agricultorilor Cultivatorii Directi din Romania
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu