miercuri

Eficientizarea sistemului de educatie

Cei 15.000 de viitori şomeri din învăţământul preuniversitar au fost „contabilizaţi” pe hârtie încă de anul trecut, când la şefia Ministerului Educaţiei se afla interimarul Emil Boc.

Directorii de şcoli să stea mai mult la catedră, profesorii cu vechime să-şi mai treacă încă două ore în orar, clasele să se comaseze, fără însă a se depăşi numărul legal de elevi. Sunt propunerile ministrului Daniel Funeriu pentru
„eficientizarea sistemului de educaţie”.

sursa: http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/881621/Someri-din-Educatie-cu-marca-Boc/

Ca fost profesor (suplinitor ce-i drept, si pt. foarte scurta vreme) am mare respect fata de ministrii invatamantului. Domnul ministru Daniel Funeriu vorbeste despre "eficientizarea sistemului de educatie". Tatal meu care are o educatie pur tehnica si a trait doar in mediul industrial mi-a explicat ca eficienta / rentabilitatea inseamna reducerea cheltuielilor de fabricatie pe toata filiera (materii prime, surse energetice... inclusiv salariile fortei de munca si comercializarea produselor la un pret maxim).
Ca fost profesor suplinitor intreb pe domnul ministru Daniel Funeriu: cum se poate masura in termeni strict economici/industriali "eficienta" invatatorilor care au determinat pe acei tarani/eroi din 1916, de pe aliniamentul Marasti - Marasesti - Oituz, cand Regatul Romaniei se redusese doar la Triunghiul Mortii, sa spuna: "Pe aici nu se trece" si au facut un zid de zeci de mii de cadavre peste care nu a putut trece nici spargatorul de fronturi Makensen.
Daca imi permite domnul ministru, eu, ca fost profesor, cred ca educatorii/invatatorii/profesorii nu sunt doar simpli creatori de bunuri materiale care pot fi supuse analizei eficientei economice.
Cadrele didactice, in primul rand CREAZA / FORMEAZA OAMENI, care la randul lor CREAZA/FORMEAZA un popor, o tara.
Oare nu cumva din cauza unor ministri ai invatamantului gen Daniel Funeriu, Romania si poporul roman au ajuns de rasul lumii??? Eu ca fost profesor suplinitor doar intreb.

D-le ministru al "invatamantului si...a la mai ce stiti d-stra ca sunteti ministru" al carei educatii sunteti ministru?
-al sentimentului national romanesc?
-al culturii romanesti?
ca despre neamul romanesc...este clar ca nu pot vorbi cu Domnia Voastra
Ati fi si d-stra roman...adus cu tancurile rusesti...poate ca ati avut si stramosi romani...dar...eu ma opresc aici.
D-le ministru, nu stiu cum ati ajuns acolo,dar despre neamul romanesc si despre suferintele lui, este clar ca nu stiti nimic.Poate gresesc dar dupa parerea mea sunteti doar un simplu mercenar (iar daca nu stiti ce inseamna "mercenar" cautati in DEX).
P.S. D-le ministru al educatiei vi se adreseaza acelasi Manole Silviu,un prost din Priponesti:va rog sa imi indicati nomenclatorul operelor d-stra privind educatia in Romania;as vrea si eu sa le cumpar si sa le am in biblioteca mea.
Cu respect.

Niciun comentariu: